dijous, 10 de desembre del 2009

4. Avaluació de recursos per treballar la interculturalitat en línia

L'objectiu d'aquesta entrada és comentar i valorar la pac 2 (elaborada personalment en línia) i la Pac 3 ( avaluació de materials d'una wq aliena).

ANÀLISI PAC 2 (creació en línia)

La WQ que vam elaborar jo i la meva companya de la uoc Olga chinchilla, es titula:

La nostra WQ està enfocada a mestres d'ESO, i l'objectiu principal a assolir és formar als docents en línia referent a continguts de racisme, xenofòfia, conflictes... els quals posteriorment treballaran amb el seu alumnat.

En ella hi podreu trobar activitats didàctiques relacionades amb la discriminació racial, el radicalisme de certs grups... i a partir d'elles, els mestres podran disposar d'una base més ferma a l'hora de treballar amb els alumnes les diferents propostes plantejades a la WQ.

Una WQ completa on hi ha uns continguts interculturals, una avaluació de les diferents activitats, una guia didàctica per seguir més detingudament.. en definitiva, una proposta força completa basada en la participació de tots per arribar a una bona informació a través de les noves tecnologies.

ANÀLISI PAC 3 ( avaluació de materials en linia)

La WQ que he analitzat és:


Aquesta pac disposa d'una fitxa de catalogació i avaluació de recursos per a l'educació intercultural en línia. En ella hi trobem analitzats : aspectes pedagògics, valoració i anàlisi de les propostes didàctiques.

I a més, cal realitzar un informe final, el qual queda aquí exposat a continuació.

La WQ analitzada, és una proposta didàctica enfocada a treballar la interculturalitat de forma directa. Es centra en el treball del marroc. Els alumnes han de cercar informació referent a aquest país, tan a nivell social (treballs, vestimenta,...) com a nivell cultural (religió, costums...)

En ella hi ha activitats a fer separades en 4 grups, per tal de distribuir la feina dels alumnes. Cada un ha d'elaborar un Power point amb imatges dels diferents conceptes a treballar, els quals posteriorment hauran d'exposar a la resta del grup.

És una WQ de formació, que té de rerefons el coneixement d'una cultura, tot i que no queda reflexat directament enlloc degut a que no existeix una guia didàctica pels mestres.
Disposa dels diferents apartats d'una WQ: introducció, tasques, procés, avaluació i conclusions.

Cal dir de forma general, que tant la pròpia wq com l'analitzada en línia, reflexen clarament la importància d'aquesta eina per treballar les habilitats de caràcter intercultural, entre d'altres aspectes.

Com a cloenda del treball he de dir que el fet d'haver realitzat una WQ i poder analitzar-ne d'altres en línia, m'ha ajudat a poder descobrir diferents pàgines que en un futur em poden servir per treballar a nivell professional.
El treball que potser ha mancat, seria el de classificar i saber catalogar recursos, que molt sovint són molts i fan que no sapiguem seleccionar.

Una possible proposta d'activitat seria fer un anàlisi més exhaustiu de diferents recursos interculturals per tal de saber seleccionar amb major criteri. És molt important saber catalogar recursos i per aquest motiu, caldria donar-li més èmfasi.

Un treball molt didàctic, funcional i pràctic que procuraré emprar en altres ocasions com a mestra i que recomano a qualsevol persona del món educatiu.